About APG Cosmetics

APG Europe uw distributeur voor innovatieve cosmetica verpakkingen

Klantgedreven oplossingen in een steeds veranderende zakenwereld via betrouwbare leveranciers staan centraal in de missie van APG Europe.

Als experts in distributie van verpakkingen voor 's werelds meest innovatieve bedrijven, zijn de hoge normen van onze leveranciers het uitgangspunt van elke oplossing.

Onze wereldwijd toonaangevende fabrikanten beantwoorden aan de toenemende vraag naar duurzame verpakkingen - daarom is APG Europe hun primaire partneren specialist in cosmetische en farmaceutische verpakkingen. Met vestigingen in Nederland, België en Duitsland bieden wij allesomvattendantwoorden en resultaten aan onze klanten. Samen zijn we een Europees team met 30 verpakkingsprofessionals en exportactiviteiten naar meer dan20 landen.

Duurzaamheid: de drijvende kracht achter ons partnerschap

De klantgerichte, professionele verpakkingsspecialisten van APG werken vanuit een passie voor verpakkingen die wij “vooruitstrevend vakmanschap” noemen.Bij het bestuderen van de huidige verpakkingssector zagen we dat er een toenemende vraag is naar duurzame verpakkingen. Internationaleregelgeving duwt bedrijven steeds meer in de richting van plasticvrije oplossingen en alternatieven op fossiele brandstoffen. De mentaliteit van mensen is dat ookgeleidelijk verschuiven naar groene producten, waardoor een geheel nieuwe verpakkingsmarkt ontstaat. Sulapac is de innovatie die nodig is in een wereld waarduurzaamheid is de weg van de toekomst. De volledige collectie van Sulapac's op hout gebaseerde, bio-plastic producten zal exclusief zijnbeschikbaar in de APG Sulapac webwinkel.

'Als onderdeel van de Indutrade-holding hebben we de afgelopen decennia duurzame partnerschappen opgezet met vele wereldmarktleiders op het gebied van primaire verpakkingsmaterialen.'

– Robert Kruijer, Commercieel Directeur APG Europe

APG Partnership

APG Europe heeft een sterke focus op terugkerende hoogwaardige verpakkingsproducten. Om die reden werken we samen met fabrikanten van originele primaire verpakkingen van wereldklasse. Meestal wereldmarktleiders.

  • Voor cosmetica en OTC verpakkingen werken we samen met onder andere Rebhan, Bech, Herman Koch, Embelia, Verescence, PET Power, Lutz, Nissha en Sulapac .
  • Voor farmaceutische-, medische- en OTC verpakkingen werken we samen met onder andere SGD pharma, West Pharmaceutical services, Medimop, Daikyo, Gerresheimer, OMPI, Datwyler, MedicoPack, Sensoplast, DWK, Lutz, PET Power, Cabagaglio, Heim Pharma, , Gepack, Inge, SGH Rovipharm, Aptar, Nundel, LaPhaPack, Bormioli, en LOG Pharma packaging.

‘Hoge ethische normen en integriteit staan centraal in al onze zakelijke relaties.’

– Paul Muller, Inkoop manager APG Europe

Ketenmanagement in de overtreffende strap

Onze kennis van de sterk gereguleerde farmaceutische verpakkingssector zorgt ervoor dat we farmaceutische, medische, OTC- en cosmetische klanten naadloos kunnen begeleiden door het hele proces van het lanceren van een nieuw product in glas, rubber, metaal, plastic en hout. Verpakkingsspecialisten van APG zullen begeleiding geven met betrekking tot partners voor testen en onderzoeken. En we kunnen CMO's & CDMO's aanbevelen met kennis en ervaring in compatibiliteitstesten met ons portfolio.

Steunend op onze cosmetische expertise, zorgen we er ook voor dat u de gewenste esthetiek bereikt met onze verpakkingen. We verbinden u met APG-drukpartners om de decoratie van uw pot volledig aan te passen, of u kunt kiezen uit een variatie standaard verpakkingskleuren. Met deze printoplossingen kunt u onbedrukte potten bestellen en meerdere producten lanceren met originele designs, terwijl u slechts één type verpakking bestelt bij APG.

‘Het is onze passie om de laagste kosten voor onze klanten te garanderen door integratie van de toeleveringsketen, kwaliteitscontrole en afvalvermindering’

– Ronald van Haaften, CEO APG Europe

De complete verpakking; van A tot en met Z

Lage operationele kosten door Supply Chain Management zijn belangrijker dan ooit. APG Europe reduceert deze kosten door elke stap zo efficiënt mogelijk te organiseren en uit te voeren. Onze one-stop-shop-filosofie omvat vele operationele aspecten.

Wij kunnen de hoogste kwaliteit garanderen tegen een lage Total Cost of Ownership. Dit omvat de totale kosten zoals de inkoop, logistiek, bemonstering en kwaliteitscontrole van geleverde goederen.

Onze TCO-filosofie gaat hand in hand met supply chain management. Door middel van call-of-contracts houden we uw gewenste verpakkingsmateriaal 6 maanden of tot twee jaar op voorraad voor productlanceringen, zodat u zich volledig kunt concentreren op uw productlancering. Dit zorgt voor een lage beheersbare minimale bestelhoeveelheid - zelfs voor startups.

Om ons te onderscheiden van andere distributeurs, transformeren we ons magazijn nu naar een Good Distribution Practice (GDP) gecertificeerd magazijn. Met de opslag van Active Pharmaceutical Ingredients (API) creëert deze innovatie de perfecte bewaarcondities voor standaardmaterialen tot steriel verpakkingsmateriaal. Zelfs API’s en Biobased producten worden onder de juiste bewaarcondities bewaard.

Veel meer dan uw stereotiepe partner

Partnerships werken voor APG op twee manieren. Wij leveren maatwerkoplossingen en diensten aan onze klanten. Maar we werken ook nauw samen met ons netwerk van betrouwbare internationale leveranciers, die we zorgvuldig selecteren.

De ontwikkeling van deze samenwerkingsverbanden kost tijd. Onze samenwerking met sommige leveranciers ontwikkelt zich al 50 jaar en we werken nog steeds continu aan het uitvoeren van onze langetermijnvisie.

APG Europe is ongetwijfeld uw belangrijkste supply chain management-partner bij het begeleiden van uw merk naar duurzaamheid met een hoogwaardige verpakkingsportfolio en uitstekende services. Eén klantenteam voor meer procesefficiëntie. Om van elkaar te leren. Elkaar uitdagen om voor u een stapje verder te gaan. Elkaar coachen en ondersteunen. Behulpzaam, betrokken en met een grote passie voor verpakken. Samen: voor u.

'Om ons te onderscheiden van andere distributeurs, transformeren we ons magazijn nu naar een Good Distribution Practice (GDP) gecertificeerd magazijn. Met de opslag van actieve farmaceutische ingrediënten (API) creëert deze innovatie de perfecte opslag condities voor bio-based materialen en steriele verpakkingen.'

– Richard Anspach, Kwaliteitsdirecteur APG Europe